From The Blog

Közlekedés 1.

Ezen posztot az isztanbuli közlekedésnek szentelem. Több is lesz még a témában, legyen ez az első benyomás. Szögezzük le rögtön, hogy mi...

Ezen posztot az isztanbuli közlekedésnek szentelem. Több is lesz még a témában, legyen ez az első benyomás.

Szögezzük le rögtön, hogy mi magyarok kifinomultan közlekedünk autóinkkal, másokra odafigyelve, nyugodtan, kulturáltan. Ezt azért gondolom mert már néhány napja Isztanbulban vagyok. Itt kicsit másképp közelítenek az ilyen dolgokhoz, mondhatni ez a kressz negyedik dimenziója.

Ízelítésképpen:

Sor a hídra

  • Ha egyenes szakaszon vagy, padlógáz a következő lámpáig.
  • Ha zöld a lámpa, egyből padlógáz, kilövés.
  • Ha kanyar van előtted, és nem jön senki szembe, akkor nem kell fékezni, teljes gázzal vedd be.
  • Ha mégis jön valaki szembe, hát kikerül.
  • A busz nem törik, csak horpad, ezért egy nagyon finom odakoccanás a másik járműnek olyan, mint a facebook ‘poke’ funkciója.
  • Mindegy hány sáv van, próbálj előre jutni valahogy.
  • A felfestés tájékoztató jellegű, és a fenti pont miatt amúgy is értelmét vesztette.
  • A gyalogos a tápláléklánc legalja
  • A járda vékony ezért a gyalogosok általában az úton közlekednek
  • A gyalogosok is átmennek a piroson és az autósok is
  • A dudálási kultúra nagyon fejlett, hosszának, hangerejének, és a dudálások közti időközöknek komoly kommunikációs szerepe van ebben a káoszban.

    Furakodj

Parkolás: Ha épp meg kell állj egy bolt előtt, mert nincs otthon ayran, vagy cigi, akkor csak kiugrasz a kocsiból, motor marad, ezzel jelezve, hogy visszajössz 20 másodperc múlva. Ennyi idő alatt 3-4 autó áll már mögötted, de nem para, abból egy úgyis meg fog állni a bolt előtt, mert neki is kell valami.

Mindezek ellenére működik Isztambul. Valahogy figyelnek egymásra.


Megosztom

  • Google Bookmarks
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Posterous
  • del.icio.us
  • Netvibes
  • LinkedIn
  • blogtercimlap
  • Linkter
  • Propeller
  • RSS
  • PDF
  • email
  • Add to favorites
  • Print

Tags: